راهنمایی خرید تلوزیون

بروز رسانی شده در 3 سال پیش

تلویزیون ازجمله وسایلی است که روز به روز در حال پیشرفت است و اگر تلویزیونی را در سی سال پیش، با تلویزیونی در امروز مقایسه کنیم، دچار سردرگمی می شویم، چرا که تفاوت ها انقدر زیاد است که کسی حتی خودمان باورمان نمی شود این همه تغییر، فقط مربوط به سی سال می باشد. از زمان تولید و ساخت تلویزیون در سال 1884 که توسط یک دانش آموز خوش ذوق آلمانی انجام شد، تا الان سر تا پا دارای تفاوت می باشد.

سایز صفحه نمایش، خوراک فیلم بین ها!

یکی از مهم ترین عوامل برای خرید تلویزیون، قطعا سایز صفحه نمایش می باشد. زیرا هر چه قدر که سایز صفحه بزرگ تر باشد بیننده تلویزیون بیشتر محو آن شده و از فیلمی که می بیند یا بازی که می کند، چندین برابر لذت می برد. در زمان های قبل، اکثر تلویزیون ها علاوه بر سیاه و سفید بودنشان، سایز صفحه بسیار کوچکی داشتند و همین دلیلی بر محبوبیت کمتر تلویزیون بود. اما امروزه با تولید و ساخت تلوزیون هایی با صفحه نمایش بزرگ، تلویزیون ها از محبوبیت بسیار بیشتری بر خوردار هستند. تقریبا می شود گفت، یکی از دلایل محبوبیت سینما ها در سراسر کشور، سایز صفحه نمایش بسیار بزرگ آن است که دلیلی بر محبوبیت آن است.

کیفیت صفحه نمایش

امروزه به هر کسی نگاه کنید، مشغول مقایسه کیفیت دوربین گوشی های هوشمند خود با دیگران هستند و این نشان از این دارد که مردم، مخصوصا مردم این زمان کیفیت برایشان بسیار با اهمیت است و قطعا یکی از ملاک های اصلی خود برای خرید تلویزیون و کلا وسایل الکترونیکی، کیفیت صفحه نمایش آن است. نکته دیگری که برای کیفیت صفحه نمایش بالا باید به آن دقت کرد، رزولوشن است. یکی از مهم ترین ملاک ها برای خرید تلویزیون، آشنایی با مشخصات نمایشگر های 4 کی و 8 کی می باشد. 8 کی از 4 کی، رزولوشن بالاتری دارد و قطعا کیفیت بسیار بالاتری دارد. کیفیت صفحه نمایش در 8 کی، بسیار دقیق تر و جزییات بسیار واضح تر از 4 کی می باشد. پس کیفیت صفحه نمایش مخصوصا برای کسانی که نسبت به کیفیت، بسیار حساس هستند ، ضروری می باشد و باید با دقت کیفیت تلویزیون های مختلف و مخصوصا رزولوشن آن ها را با هم بررسی کنند، سپس دست به خرید بزنند.

ال ای دی یا ال سی دی

برای اینکه راحت تر این موضوع را بفهمید، بگذارید اول تفاوت هایشان را به شما بگویم. ، ال ای دی (اسمی که شرکت های سامسونگ، توشیبا، ال جی و فیلیپس از آن استفاده کرده اند) در واقع همان تلویزیون ال سی دی می باشد به جای اینکه لامپ فلورسنت در آن استفاده شود، از سیستم نور افشانی ال ای دی استفاده می کند. البته تنها فرقشان در این نیست و نمی شود گفت این تلویزیون ها به طور کامل ال ای دی هستند و نباید این اسم به آنها داده شود. تلویزیون ال ای دی ، فاقد پرتو های مادون قرمز و فرا بنفش می باشد. برای همین می باشد که تلویزیون ال ای دی به سلامت چشم و محیط، هیچ گونه آسیب و ضرری نمی رساند. متخصصان این زمینه باور دارند که استفاده از لامپ های ال ای دی به نسبت لامپ های ال سی دی، ضرر کمتری دارند و مزیت مهم آن، برگشت پذیری به چرخه طبیعت می باشد، چرا که در آنها به جای استفاده از جیوه ، مواد دیگری مانند آرسنیک و گالیوم استفاده شده است.

صدا برایتان مهم است؟

یکی دیگر از موارد که دقت به آن ضروری می باشد، کیفیت صدا در تلویزیون می باشد. چرا که تقریبا می شود گفت، امروزه همه ی شبکه ها و برنامه هایی که توسط تلویزیون قابل اجرا هستند، دارای صدا می باشند و کیفیت صدا به نوعی مانند کیفیت صفحه نمایش برای کثیری از افراد بسیار مهم می باشد. البته متاسفانه شرکت‌ های سازنده ‌ی تلویزیون‌ ها در سال‌ های اخیر به طراحی آن‌ ها توجه ویژه ‌ای نشان داده‌اند و در نتیجه تلویزیون ‌های بسیار باریک با حاشیه ‌های بسیار اندک، راهی بازار شده‌ اند. یکی از اثرات جانبی چنین رویکردی این است که بیشتر تلویزیون‌ ها از نظر اسپیکر و صدا، حرف زیادی برای گفتن ندارند. البته در این بین استثنا هایی هم وجود دارد و مثلا می ‌توانیم به تلویزیون‌ های اولد سونی اشاره کنیم که از نمایشگر، به‌ عنوان نوعی اسپیکر استفاده می‌ کنند و برخی از تلویزیون‌ های TCL هم، همین گونه هستند.

 راهنمایی خرید تلویزیون : مدل های برتر جهان

بازار تلویزیون هم، مانند دیگر بازار ها دارای رقابت بسیار شدیدی می باشند و انتخاب مدل برتر در میان این همه برند، کار بسیار دشواری است ولی با این حال مدل های دوو و جی پلاس دارای کیفیت و قیمت بالایی می باشند که خرید آن ها بسیار توصیه می شود. جی پلاس و دوو دارای سایز های مختلف صفحه نمایش هستند و با توجه به هزینه ای که می خواهید برای خرید تلویزیون بکنید، می توانید سایز مورد دلخواه خود را انتخاب کنید. این دو مدل دارای کیفیت صفحه نمایش های مختلف هستند و تکنولوژی به کار رفته در آنها ال ای دی می باشد. نکته بسیار مهم در میان انها بودن رزولوشن بالا است که به کیفیت صفحه نمایش، کمک بسیاری می کند. این نوع تلویزیون ها برای کسانی که قصد دارند هزینه کنند، بسیار مناسب می باشد.

راهنمایی خرید تلویزیون : تلویزیون های سطح متوسط

برای خرید یک تلویزیون با هزینه متوسط و اقتصادی، مدل های اسنوا و ایکس ویژن بسیار مناسب می باشد. با هزینه کمتر در خرید این محصول، می توان همچنان تلویزیونی با کیفیت خوب انتخاب کرد و از آن لذت برد.

راهنمایی خرید تلویزیون : تلویزیون های سطح پایین

شاید به خود بگویید بهتر است کلا تلویزیون نخرم تا اینکه یک مدل پایین بخرم، ولی ما به شما می گوییم همچنان با هزینه بسیار کم و بسیار اقتصادی می توان یک تلویزیون با سطح نسبتا متوسط داشت و کار خود را راه انداخت. در این سطح مدل های فیلیپس و تی سی ال می تواند گزینه مناسبی باشد.

قیمت لحظه ای انواع تلویزیون ها

در این بخش که با عنوان راهنمای انواع تلویزیون ها همراه شما بودیم، به بخش قیمت تلویزیون ها می رسیم که به دلیل نوسانات زیاد در بازار ایران نمی توان قیمت مشخصی را تعیین کرد. بنابراین اگر هرگونه سوالی داشتید، می توانید به بخش ارتباطات سایت ما بروید . در کل این راهنمای خرید انواع تلویزیون ها برای دادن اطلاعات بیشتر به شما نوشته شده است.

وب جو
Logo