قیمت لحظه ای و پیشنهاد انواع تلوزیون

بروز رسانی شده در 11 ماه پیش

تلویزیون

تلویزیون به دلیل گره خوردن با بخش سرگرمی زندگی ما انسان ها و تاثیرگذاری فرهنگی، از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی بعد از یک روز طولانی و پرکار به منزل می رسید و تمایل دارید وقت آزاد خود را با تلویزیون پر کنید، نمایش فیلم وسریال و یا حتی بازی های کنسول خانگی در تلویزیونی با کیفیت عالی خستگی آن روز کاری را از تن به در می برد.

بنابراین ما در ادامه لیستی از ویژگی ها و مشخصاتی که باید هنگام خرید تلویزیون به آن توجه کنید را بیان می کنیم.

  • سایز صفحه نمایش

بسته به مکانی که قرار است در آنجا تلویزیون ببینید، نوع استفاده شما از تلویزیون (برای تماشای فیلم و سریال یا انجام بازی و یا زیبایی ظاهری که به منزل می دهد)، فاصله شما از تلویزیون، یا حتی وضعیت بینایی شما سایز صفحه نمایش می تواند متفاوت باشد. مثلا اگر از تلویزیون 4k استفاده می کنید، حداقل فاصله شما از تلویزیون باید 1.4 برابر اندازه عمودی آن باشد.

  • تکنولوژی صفحه نمایش

امروزه تلویزیون های موجود در بازار دارای کیفیت های LED، QLED و OLED هستند. تلویزیون های اولد بیشترین کیفیت را دارند و به تبع دارای قیمت بالاتری نیز هستند. تکنولوژی اولد بر خلاف تکنولوژی LED که از پنل های LCD با نور پس زمینه LED استفاده می کنند، به این صورت است که خود پیکسل ها نور خود را تامین می کنند و برای تولید نور مشکی پیکسل خاموش می شود. تلویزیون های مجهز به فناوری اولد به دلیل عدم نیاز به پنل های LED برای تامین نور، ضخامت کمتری نیز دارند. تلویزیون های کیولد همان فناوری ال ای دی را دارند اما مبتنی بر نقطه کوانتومی هستند که باعث می شوند کیفیت رنگ ها، روشنایی و کنتراست تصویر نسبت به LED بسیار بالاتر باشد.

  • نوع صفحه نمایش

تخت یا منحنی

  • کیفیت تصویر

HD، Full HD، UHD (4K)، 8K انواع کیفیت تصاویر در تلویزیون های امروزی هستند. اکثر تلویزیون های جدید دارای کیفیت تصویر 4K هستند که دارای رزولوشن 3840 * 2160 هستند که حدود 8 میلیون پیکسل است. هرچه تعداد پیسکل ها و رزولوشن تصویر بالاتر باشد، به تبع جزییات بهتر نمایش داده می شوند و تصویر با کیفیت تری خواهیم دید. بالاترین کیفیت هم 8K است که مخصوص تلویزیون های جدید است؛ در این نوع نمایشگرها رزولوشن برابر 4320 * 7680 است که میشود حدود 33 میلیون پیکسل. با این حال از آنجایی که یافتن محتوای ورودی با این کیفیت فوق العاده بالا هنوز سخت می باشد، به شما توصیه می کنیم که فعلا به همان کیفیت 4K بسنده کنید.

  • HDR

قابلیت HDR یا محدوده دینامیکی گسترده، به تفاوت مقدار روشنایی بین تاریک‌ترین نقاط و روشن‌ترین نقاط تصویر که دارای جزئیات قابل تشخیص باشند، گفته می‌شود. این یعنی از محدوده‌ی رنگ وسیع‌تری پشتیبانی می‌کنند و حداکثر روشنایی بیشتری ارائه می‌دهند. انواع فرمت های HDR شامل HDR10، دالبی ویژن، HDR10+ و HLG هستند.

  • صدا

از نظر کیفیت صدا و بلندگوها، به دلیل اینکه اکثر تلویزیون های امروزی دارای عرض بسیار باریک هستند، از کیفیت صدای فوق العاده ای بهره مند نیستند و بیشتر روی کیفیت تصویر متمرکزند. البته در این مورد استثنائاتی نیز وجود دارد مانند تلویزیون های TLC که دارای ساندبار داخلی هستند.

  • نوع رابط هوشمند، پردازنده، مرورگر، گیرنده دیجیتال، رم، حافظه داخلی، تعداد پورت ها، اتصالات و ریموت کنترل از دیگر مواردی هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

در نهایت پیشنهاد ما به شما خریداران عزیز اینست که از میان برندهای خارجی و داخلی موجود مانند ال جی، سامسونگ، سونی، هایسنس، ایکس ویژن، جی پلاس و ... با توجه به سطح نیازها و توقعات خود و با در نظر گرفتن مشخصات این برندها اقدام به خریدی مطمئن و باکیفیت بالا کنید.

ما از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

وب جو
Logo