راهنمایی خرید انواع تبلت

بروز رسانی شده در 2 سال پیش

امروزه تبلت ها نسبت به قبل محبوبیت کمتری پیدا کردند، شاید از خودتان پرسید چرا؟ یکی از دلایل، همسان شدن تقریبی ابعاد تبلت با گوشی های هوشمند می باشد. با این حال هنوز افراد زیادی وجود دارند که به تبلت ها علاقه مند هستند، به دلیل ابعاد نه چندان بیشترشان نسبت به گوشی های هوشمند یا ظرفیت حافظه بالای آن و یا غیره. ما در این مقاله آمده ایم به شما عاشقان تبلت کمک کنیم با کمترین هزینه، بهترین تبلت مد نظر خود را انتخاب کنید، مخصوصا در این زمان که تبلت های انبوهی وجود دارد و موجب سردرگمی مشتری می شود. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

هدفتان از خرید تبلت چیست؟

باید اول این را در نظر بگیرید که اصلا برای چه می خواهید تبلت بگیرید؟ یکی ممکن است به دلیل وب گردی و تماشای فیلم های آنلاین نیازمند تبلت باشد و دیگری شاید فقط به دلیل ذخیره عکس های خانوادگی خود قصد خرید این محصول را داشته باشد. پس در مرحله اول باید هدف خود را از خرید تبلت بدانید، سپس نسبت به هدفی که دارید، تکنولوژی تبلت مورد نظر را چک کنید که اصلا این تکنولوژی جوابگوی خواسته ی شما است یا خیر!

یک مزیت بزرگ برای تبلت که دانستن آن اجباری است

یک نکته وجود دارد که باید بسیار خوب به آن توجه کنید و آن هم پردازنده تبلت است. با دقت به تبلت های رده بالا متوجه نکته مشترکی بین آن ها می شوید و آن هم پردازنده فوق العاده آن ها است که موجب می شود، اپلیکیشن ها را به شکل روان اجرا کنید. پردازنده، قلب تپنده هر دستگاه الکترونیکی می باشد و پیشرفته بودن آن سبب گران تر شدن و با کیفیت تر شدن دستگاه تبلت می شود.

راهنمای خرید انواع تبلت : مدل های برتر جهان

اگر بخواهید بین انواع مدل تبلت ها یک نوع از آن را انتخاب کنید، به طور کاملا مشخص، آیپد اپل یک سر و گردن از دیگر مدل ها بالاتر است والبته به نسبت کیفیت بسیار بالاتر آن از دیگر مدل ها، قیمت بیشتری هم دارد. این نوع تبلت دارای پردازنده بسیار قوی می باشد که به روان سازی آن در اجرای اپلیکیشن ها کمک می کند و مزیت دیگر آیپد های اپل، کیفیت بالای صفحه نمایش می باشد. برای درک بهتر کیفیت صفحه نمایش، باید دو ویژگی رزولوشن و پنل نمایشگر یک تبلت را مورد بررسی قرار دهید. اپل بعد از نکسوس 10 جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. اگر شما بودجه خوبی برای خرید تبلت دارید، به غیر از اپل پیشنهاد دیگری هم برای شما داریم و آن تبلت های مایکروسافت است که قیمت های آن تقریبا هم رده با تبلت های اپل است و معمولا کیفیت بسیار خوبی هم دارند.

راهنمای خرید انواع تبلت : تبلت های سطح متوسط

این رده برای کسانی است که بودجه متوسطی را دارند و به اقتصادی ترین حالت ممکن قصد خرید بهترین تبلت ها را دارند. این رده هم می تواند به شما تبلت های بسیار با کیفیتی را ارمغان دهد، اگر روان بودن اپلیکیشن ها و راحت تر اجرا شدن آن اولویت شما نیست، در این رده با قیمت پایین تر می توانید تبلت با کیفیت بالا، خوش ساخت، صفحه نمایش خوب، دوام بالای باتری، حافظه ی بالای دستگاه و غیره را داشته باشید. با توجه به بالا بودن قیمت های تبلت اپل و مایکروسافت، سامسونگ، لنوو و هواوی می تواند انتخاب مناسبی با بهترین عملکرد را داشته باشد.

راهنمای خرید انواع تبلت : تبلت با سطح پایین

اگر بودجه کافی برای خرید تبلت را نداشته باشید، شاید به نظر می رسد بهتر است از خرید آن منصرف شوید، ولی هنوز هم جا دارید تبلت با سطح متوسطی را انتخاب کنید که قطعا عملکرد آن به اندازه بقیه خوب نیست ولی کار راه انداز است و می تواند همچنان خدماتی همچون حافظه دستگاه نسبتا بالا، خوش ساخت و کیفیت صفحه نمایش نسبتا خوبی را به شما بدهد. .

رقابت سنگینios  و android این بار در تبلت

سالیان سال است که می بینیم و می شنویم که مدام می پرسند اندروید بهتر است یا آی او اس؟ راستش را بخواهید هنوز هم هیچ کس نمی داند کدام بهتر است. هر کدام مزیت ها و معایب خود را دارند و باز هم بر می گردیم به اول مقاله که گفته شد هدف شما از خرید تبلت چیست و نسبت به این هدف می توانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

ios

اپل سال ها سیستم عامل آی او اس را برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ عرضه میکرد. با این حال مدتی است نسخه ای ویژه از آی او اس با نام iPadOS برای سری تبلت های آیپد معرفی شد. در حال حاضر از نظر تنوع و تعداد اپلیکیشن های سازگار با تبلت، آی او اس در سطح بالاتری از اندروید قرار دارد. برای افرادی که تجربه کار کردن با تبلت را یا ندارند یا کمتر دارند، کار کردن با گجت های مختلف با سیستم عامل آی او اس بسیار راحت تر از کار کردن با سیستم عامل اندروید است، اما از طرفی هم به دلیل محدودیت های آن، کار را مخصوصا برای ایرانی ها مشکل کرده است. به طور کلی آیپد ها به لطف بهینه سازی گسترده سیستم عامل خود و استفاده از قدرتمند ترین پردازنده های سری A  اپل، از رقبای اندرویدی خود بسیار توانمندتر و پر قدرت تر هستند.

Android

با توجه به اینکه اندروید به رکورد سیستم عامل اپل در زمینه تعداد اپلیکیشن های کاربردی نرسیده، هنوز هم اندروید محبوب ترین سیستم عامل جهان است. دلیل این محبوبیت می تواند تنوع بالای دستگاه های مجهز به این سیستم عامل باشد، با این حال اندروید هم مشکلات زیادی را دارد که از جمله آنها می توان به تفاوت نه چندان زیاد این سیستم عامل در پلتفرم موبایل با تبلت اشاره کرد.

قیمت لحظه ای تبلت

در این بخش که با عنوان راهنمای انواع تبلت همراه شما بودیم، به بخش قیمت تبلت می رسیم که به دلیل نوسانات زیاد در بازار ایران نمی توان قیمت مشخصی را تعیین کرد. بنابراین اگر هرگونه سوالی داشتید، می توانید به بخش ارتباطات سایت ما بروید و با تماس برقرار کردن، به کارشناسان فروش ما وصل شده و می توانید هر گونه سوال خود را از آنها بپرسید، در کل این راهنمای خرید انواع تبلت برای دادن اطلاعات بیشتر به شما نوشته شده است.

ما از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

وب جو
Logo