راهنمای خرید موبایل

بروز رسانی شده در 3 سال پیش

مقدمه

در این مطلب سعی بر آن خواهد بود تا با ارائه توضیحاتی در ارتباط با گوشی‌های موبایل، مطلب مناسبی در ارتباط با راهنمای خرید موبایل برای شما عزیزان تهیه شود. امیدواریم که با مطالعه این مطلب شما عزیزان به هنگام خرید موبایل، با آگاهی کامل دست به تهیه و خرید محصولات متناسب برای خود بزنید. لطفاً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

همان‌طور که شما عزیزان مستحضر هستید، امروزه برندها و شرکت‌های بسیاری در زمینه تولید موبایل و یا تلفن‌های همراه در حال فعالیت هستند. این شرکت‌ها محصولات بسیار متنوعی را تولید و روانه بازارها کرده‌اند. محصولات مختلف هر برند نسبت به سایر برندها از نظر کیفیت، قیمت و موارد بسیار مختلف دیگری با یکدیگر متفاوت می‌باشند. در ادامه به بررسی برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

دوربین

امروزه در بیشتر تلفن‌های همراه قابلیت استفاده از دوربین در دسترس کاربران قرار گرفته است. به طور کلی در تلفن‌های همراه دو نوع دوربین کارگزاری می‌شوند. نوع اول دوربین‌های سلفی و نوع دوم دوربین‌های اصلی نامیده می‌شوند. دوربین‌های سلفی در جلوی تلفن همراه و دوربین‌های اصلی در پشت تلفن همراه کار گذاشته می‌شوند. این دوربین‌ها هر یک دارای کاربردهای خاصی هستند. دوربین‌های سلفی معمولاً دارای کیفیت پایین‌تری نسبت به دوربین‌های اصلی هستند. همان‌طور که از نام این دوربین‌ها مشخص می‌باشد، برای گرفتن عکس و یا فیلم سلفی از آنها استفاده می‌شود.

دوربین تلفن همراه
دوربین تلفن همراه

دوربین‌های اصلی امروزه دارای تنوع بسیاری شده‌اند. این تنوع در نوع دوربین، تعداد لنز، کیفیت و قابلیت‌های دوربین می‌باشند. از دوربین‌های اصلی معمولاً برای عکس برداری و فیلم برداری آن هم به صورت حرفه‌ای‌تر استفاده می‌شود. بسته به نوع دوربین، کیفیت و امکانات مختلف آن، این دوربین‌ها قیمت‌های مختلفی را نیز دارا هستند.

به هنگام تهیه تلفن همراه باید به دوربین اصلی و دوربین سلفی بسیار توجه کرد. دوربین‌های محصول باید بتوانند نیازهای شما را بدون عبور هزینه خرید از محدوده مورد نظر تأمین کنند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش در تلفن‌های همراه را می‌توان از زاویه‌های مختلفی مورد بررسی قرار داد. صفحه‌های نمایش از نظر داشتن قابلیت یک لمسی، چند لمسی، کیفیت صفحه نمایش و تراکم پیکسلی و ابعاد صفحه نمایش قابل بررسی می‌باشد. بسته به نوع استفاده از که از تلفن همراه مد نظر شما می‌باشد، شما عزیزان می‌توانید در انتخاب تلفن همراه مورد نظر خود تصمیم گیری کنید. تلفن‌های همراه با صفحه نمایش‌های بزرگ دارای مزیت‌های مختلفی هستند.

اگر جابه‌جایی آسان یکی از انتظارات شما از تلفن همراه خود می‌باشد، انتخاب این تلفن‌های همراه برای شما گزینه مناسبی نیست. دارا بودن قابلیت‌های یک لمسی و چند لمسی بستگی به نوع صفحه نمایش به کار برده شده در گوشی موبایل دارند. قابلیت تک لمسی به این معناست که شما به هنگام استفاده از تلفن همراه تنها می‌توانید به طور هم زمان از لمس یک نقطه صفحه نمایش و قابلیت چند لمسی نیز به معنای توانستن لمس چندین نقطه صفحه نمایش به طور هم زمان می‌باشد.

راهنمای خرید موبایل
تصویر شاخص راهنمای خرید موبایل

تراکم پیکسلی به تعداد پیکسل‌هایی گفته می‌شود که در یک اینچ از صفحه نمایش به کار برده شده‌اند. اگر صفحه نمایشی دارای تراکم پیکسلی بیشتری باشد، بالطبع قادر به ارائه تصویر با کیفیت بیشتری نیز خواهد بود. اگر کیفیت تصویر برای شما بسیار اهمیت دارد باید به هنگام خرید موبایل به این ویژگی صفحه نمایش بسیار توجه کنید.

قدرت پردازش

قدرت پردازش در تلفن‌های همراه معمولاً به موارد فنی و سخت افزار به کار برده شده در این محصولات بستگی دارد. اصلی‌ترین سخت افزار به کار برده شد در تلفن‌های همراه که به هنگام خرید آنها برای تخمین میزان قدرت پردازش، پردازنده می‌باشد. امروزه پردازنده‌ها در دسته‌های مختلفی با قدرت‌های متفاوت تولید و روانه بازارها می‌شوند. معمولاً پردازنده‌های مختلفی بسته به برند سازنده گوشی موبایل در این محصولات به کار برده می‌شوند.

پردازنده
پردازنده تلفن همراه

امروزه پردازنده‌هایی که به طور معمول و متداول در تلفن‌های همراه به کار می‌روند شامل یکی از پردازنده‌های mediatek، snapdragon، exynos و یا kirin هستند. این پردازنده‌ها هر یک دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

Mediate

برند مدیا تک یکی از برندهای تولید کننده پردازنده تایوانی می‌باشد. محصولات این شرکت از نظر قیمت بسیار به صرف هستند و از قیمت پایینی برخوردارند. هیچ پایین بودن قیمتی بدون دلیل نیست. اگر شما به دنبال خرید موبایل با این پردازنده‌ها هستید باید بدانید که پردازنده‌های مدیا تک دارای سرعت و قدرت عملکرد بسیار پایینی هستند. نکته قابل توجه دیگری در ارتباط با این پردازنده‌ها وجود دارد و آن هم استفاده انرژی بالای این محصولات است.

Snapdragon

این دسته از پردازنده‌ها تولید آمریکا می‌باشند. پردازنده‌های snapdragon در سه سری 400، 600 و 800 تولید و روانه بازارها شده‌اند. هر یک از این سری‌ها برای تأمین نیازهای دسته خاصی از تلفن‌های همراه تولید شده‌اند. در بین کاربران، تلفن‌های همراه با پردازنده‌ی snapdragon با این که از قیمت بالاتری برخوردار هستند، بسیار پرطرف‌دارتر نیز هستند. داشتن مصرف انرژی پایین، قدرت پردازش بالا و تولید گرمای پایین از جمله ویژگی‌های این پردازنده‌ها می‌باشند که باعث محبوبیت آنها در بین کاربران شده‌اند.

exynos
https://dehkade.net/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84/

همان‌طور که گفته شد برخی از برندهای سازنده تلفن همره در ساخت به‌کارگیری پردازنده‌های مخصوص خود در حال فعالیت می‌باشند. این نوع از پردازنده‌ها توسط شرکت سامسونگ تولید می‌شوند. اگر بخواهیم به پردازنده‌ها به صورت مقایسه‌ای نگاهی کلی داشته باشیم، این نوع پردازنده‌ها و پردازنده‌های snapdragon جزو پر کاربرترین و محبوب‌ترین پردازنده‌ها هستند و از طرفی دیگر می‌توان این دو نوع از پردازنده‌ها را رقبای اصلی هم به شمار آورد.

Kirin

در بین سازندگان تلفن‌های همراه، برند هوآوی نیز بیکار نمانده و دست به تولید پردازنده‌های kirin برای استفاده در محصولات خود زده است. در ابتدای ساخت این پردازنده‌ها از هسته‌های ARM A53 استفاده می‌شد. امروزه و در نسل‌های جدیدتر این پردازنده‌ها که دارای قدرت پردازش بیشتری هستند از Cortex-A72 استفاده می‌شود. برای جلوگیری از افزایش مصرف باتری در پردازنده‌های جدید، به هنگام استفاده از تلفن‌های همراه هوآوی به طور کامل از پردازنده استفاده نمی‌شود و تنها به هنگام لزوم از تمام قدرت پردازنده استفاده خواهد شد.

پردازنده ARM تلفن همراه
پردازنده ARM تلفن همراه

حافظه داخلی

حافظه داخلی به‌صورت پیش فرض محلی است که برنامه‌های مختلف بر روی آن نصب و جای می‌گیرند. به هنگام خرید موبایل شما عزیزان باید به این مورد توجه داشته باشید که حافظه موبایل مورد نظر شما با نیاز شما متناسب باشد. قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی از جمله مواردی است که شما می‌توانید از آن برای افزایش فضای ذخیره سازی استفاده کنید. استفاده از کارت حافظه جانبی تأثیری بر روی قدرت نصب و ذخیره سازی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های بیشتر بر روی تلفن همراه را نخواهند داشت.

حافظه داخلی تلفن همراه
حافظه داخلی تلفن همراه

جمع بندی

در این مطلب سعی بر آن بوده است تا با بررسی قسمت‌های مختلف تلفن‌های همراه، در ارتباط با هر قسمت اطلاعاتی کامل و جامع را در اختیار شما قرار دهیم. با داشتن اطلاعات کافی در ارتباط با هر قسمت تلفن همراه، به هنگام خرید موبایل شما عزیزان می‌توانید دستگاه متناسب با نیاز خود را با بهترین قیمت انتخاب کرده و مورد خریداری قرار دهید. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید و ثمر بخش بوده باشد.

ما از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

وب جو
Logo