قیمت و پیشنهاد انواع لپ تاپ

بروز رسانی شده در 11 ماه پیش

لپ تاپ

لپ تاپ ها به دلیل قابلیت هایی همچون قابلیت حمل آسان و سبک بودن، قیمت ارزان تر نسبت به قطعات کامپیوترهای دسکتاپ، زیبایی و ظاهر جذاب، باتری قابل شارژ و ... طرفداران بسیاری دارند. اما امروزه با توجه افزایش قیمت ها، یافتن یک لپ تاپ مناسب از نظر کارایی و قیمت، کار بسیار مشکلی شده است. از طرفی صرف هزینه بالا باعث می شود دقت را چاشنی کارمان کنیم و با توجه به مشخصات لپ تاپ های موجود اقدام به خرید مناسب ترین مدل براساس نیاز خود کنیم.

در ادامه مجموعه ای از مشخصات بروزترین لپ تاپ های موجود در بازار را ارئه خواهیم داد:

  • ابعاد و وزن : مطمئنا این ویژگی به دلیل ماهیت قابل حمل بودن لپ تاپ ها از اهمیت ویژگی ای برخوردار است.
  • پردازنده مرکزی : CPU یا واحد پردازشگر مرکزی به عنوان مغز رایانه شناخته می شود و وظیفه انجام محاسبات و پردازش ها را برعهده دارد. شرکت سازنده پردازنده، سری و مدل پردازنده، فرکانس و حافظه کش از جمله ویژگی های مهم پردازنده مرکزی است. اینتل معروف ترین شرکت سازنده پردازنده است و پردازنده های هفت هسته ای (Core i7) آن در حال حاضر بیشترین قدرت را در میان پردازنده ها دارند. همچنین محدوده سرعت و فرکانس پردازنده به دلیل اهمیت سرعت در پردازش اطلاعات از اهمیت بسیاری برخوردار است. حافظه کش نیز باعث افزایش سرعت پردازنده در دسترسی به اطلاعات می شود.
  • حافظه رم : حافظه رم یا حافظه با دستیابی تصادفی، در همه دستگاه های هوشمند مانند موبایل ها و تبلت های هوشمند و کامپیوترها بسیار حائز اهمیت است. هر چه میزان این حافظه بالاتر باشد، عمل نگهداری موقت اطلاعات تا رسیدن به یک حافظه دائمی بهتر و با سرعت بیشتری انجام می شود. امروزه لپ تاپ هایی با حافظه رم 16 یا حتی 32 گیگ از نوع DDR4 در بازار موجودند.
  • حافظه داخلی : بهترین لپ تاپ های امروزی از حافظه داخلی SSD با ظرفیت های بالا همچون 1 ترابایت بهره مندند. حافظه های SSD نسبت به HDD دارای مقاومت بیشتر، سرعت بالاتر، وزن و ابعاد کمتر و خطای پایین تری هستند.
  • پردازنده گرافیکی : GPU ها به دلیل پردازش اطلاعات گرافیکی و حتی امروزه به دلیل جایگزین شدن با CPU در مورد محاسبات مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند. شرکت NVIDIA بهترین پردازنده های موجود در دنیا را ارائه می دهد. علاوه بر مدل پردازنده، عواملی همچون حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
  • سایز، نوع و رزولوشن صفحه نمایشگر
  • سیستم عامل
  • درایو نوری، وبکم، شبکه های ارتباطی، تعداد و نوع پورت ها، نوع کاربری (کارهای روزمره و اداری، محاسبات سنگین، گیم، مالتی مدیا ...)، باتری، اقلام همراه لپ تاپ مانند کابل، کیف و ماوس، گارانتی و اصالت فیزیکی کالا، محدوده قیمت
  • برندها : مک بوک اپل، مایکروسافت، ایسوس، لنوو، اچ پی، ایسر و ... از جمله برندهای معروف این حوزه هستند.

ما از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

وب جو
Logo