راهنمایی خرید دوربین فیلم برداری

بروز رسانی شده در 3 سال پیش

سال ها است که از دوربین های فیلم برداری استفاده می شود چه از زمانی که فرانسیس رونالدز در یک رصدخانه در سال 1845 میلادی آن را اختراع کرد تا الانی که دیگر فرق بین دوربین های فیلم برداری با واقعیت را متوجه نمی شویم. در این مدت نسبتا کوتاه، دوربین های فیلم برداری پیشرفت خارق العاده ای داشتند و به جرعت می توان گفت پیشرفت آنها و حتی کل محصولات الکترونیکی در این 20 سال اخیر مطابق با حداقل یک قرن گذشته است.

دوربین فیلم برداری یا گوشی های هوشمند؟!

می توان گفت به غیر از پیشرفت چشمگیر دوربین های فیلم برداری در این چند سال اخیر، گوشی های هوشمند هم گام به گام با آنها پیش رفتند، به گونه ای که دوربین های گوشی های هوشمند، شاید با دوربین های حرفه ای فیلم برداری برابری نکنند ولی حرفی برای گفتن دارند. اکنون برای راهنمایی خرید این محصول اول باید دانست هدف شما از خرید دوربین های فیلم برداری چیست؟ ممکن است شخصی قصد فیلم برداری و عکاسی از مراسم ها و جشن ها را داشته باشد یا شخصی دیگر به دلیل پاس کردن واحد خود در دانشگاه هنر قصد خرید این دوربین ها را داشته باشد. قبل از این که به این مطلب کامل بپردازیم، دقت کنید که اولین و مهم ترین موضوعی که باید به آن دقت کرد این است که زمانی دوربین های حرفه ای فیلم برداری به دردتان میخورد که قصدتان گرفتن عکس ها و فیلم های با کیفیت بسیار بالا باشد، در غیر این صورت گوشی های هوشمند می توانند برای گرفتن همین عکس ها با کیفیت کمی پایین تر کمکتان کنند. پس باید اول هدف خود را از خرید دوربین های فیلم برداری پیدا کنید. اگر همچنان قصد خرید این محصول را دارید با ما همراه باشید.

زمان ضبط

بیشتر تولیدکنندگان دوربین ها به غیر از پاناسونیک، برای اینکه شامل تعرفه های اضافی نشوند، زمان ویدیو دوربین خود را روی 29 دقیقه و 59 ثانیه تنظیم می کنند. حتما می پرسید دلیل این کار چیست؟ زیرا اگر زمان ضبط یک دوربین فراتر از 30 دقیقه رود، در بعضی کشور ها آن را به عنوان یک دوربین ویدیویی دسته بندی می کنند و به همین دلیل تولیدکنندگان دوربین ها مجبور به پرداخت تعرفه بیشتری می شوند. اما بحثی که وجود دارد این است که دوربین های فیلم برداری ترسی از این موضوع ندارند و مشمول این محدودیت هم نمی شوند. همین امر سبب شده این نوع دوربین ها به انتخاب اول بیشتر کاربرانی تبدیل شود که قصد گرفتن فیلم در یک مجلس، عروسی و غیره را دارند.

زوم

به جرعت می توان گفت یکی از مهم ترین دلایل برای خرید این گونه دوربین ها، لنزآن است. دوربین‌های فیلم برداری در مقایسه با دوربین‌ های DSLR یا دوربین‌ های بدون آینه، دارای سنسورهای تصویری بسیار کوچکتری می باشند. به گونه ای که در بعضی از مدل ها، این سنسورها از سنسورهایی که در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند هم بسیار کوچک تر می باشد. شما بسیار راحت می توانید دوربینی با زوم 20 برابر یا بیشتر را پیدا کنید. ولی در مورد دوربین هایی که سنسور بزرگی دارند، اصلا نمی توانید این زوم را در آنها پیدا کنید. در دوربین‌های دیجیتال تک‌ لنزی بازتابی یا دوربین‌های بدون آینه، شما قادرهستید که با استفاده از چندین لنز مختلف به همین اندازه زوم برسید، ولی با این وجود هرچه قدر هم تلاش کنید نمی ‌توانید قابلیت کنترل سرعت زوم دوربین ‌های فیلم برداری را داشته باشید.

راهنمای خرید انواع دوربین های فیلم برداری : مدل های برتر جهان

با توجه به رقابت شدید بین مدل های مختلف دوربین ها، بسیار سخت است که بتوان بهترین مدل دوربین را از میان آنها انتهاب کرد، اما شما اگر قصد خرید یک دوربین بسیار حرفه ای را دارید که تمام نیازهایتان را از جمله عکاسی و فیلم برداری را پاسخ دهد، بدون شک کنون، پاناسونیک و اینستا 360 با توجه به انواع مدل هایشان می توانند این نیاز را به درستی پاسخ دهند و شما را راضی نگه دارند. دوربین های پاناسونیک و کنون می توانند 15 تا 20 برابر زوم را انجام دهند و دوربین های اینستا 360، تا 10 برابر بزرگ نمایی را انجام می دهند. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، رزولوشن فیلم آن است که می توانند تا 5K را هم ساپورت کنند، پس اگر به دنبال بهترین دوربین های فیلم برداری هستید، به قطع مدل های پاناسونیک و اینستا 360 بهترین گزینه برای شما می باشد.

راهنمایی خرید انواع دوربین های فیلم برداری : دوربین های سطح متوسط

اگر می خواهید اقتصادی تر عمل کنید و دوربینی با قیمت متوسط و با کیفیت و سطح بالایی را انتخاب کنید، مدل های سامسونگ، گوپرو و دی جی آی می توانند بسیار راضی کننده باشند. اگر عکاسی در لحظه های با حساسیت بالا مثل حیات وحش ها و مراسم ها و یا حتی لرزیدن دست هنگام عکس گرفتن برایتان اهمیت خاصی ندارد، با قیمت کمتر می توانید دوربین های بسیار با کیفتی را تهیه کنید که راضی کننده باشند. رزولوشن این نوع دوربین ها با دوربین های سطح بالا تفاوت چندانی ندارد و می توانید همین کیفیت را با قیمت کمتر ببینید.

راهنمایی خرید انواع دوربین های فیلم برداری : دوربین های سطح پایین

قطعا این گونه دوربین ها شاید نتوانند رضایت کامل را از مشتری دریافت کنند ولی شما می توانید با بودجه بسیار کمتر، یک دوربین تقریبا راضی کننده را بگیرید که با توجه با قیمت بسیار پایین آن، سطح متوسطی داشته باشد و به قولی کارتان را راه بیندازد. مدل های زیادی دوربین های با قیمت بسیار پایین را عرضه می دهند ولی می توان از بین آنها به مدل های اکن، خودرو موتورولا و زوم اشاره کرد.

قیمت لحظه ای انواع دوربین های فیلم برداری

در این بخش که با عنوان راهنمای انواع دوربین های فیلم برداری همراه شما بودیم، به بخش قیمت دوربین های فیلم برداری می رسیم که به دلیل نوسانات زیاد در بازار ایران نمی توان قیمت مشخصی را تعیین کرد. بنابراین اگر هرگونه سوالی داشتید، می توانید به بخش ارتباطات سایت ما بروید و با تماس برقرار کردن، به کارشناسان فروش ما وصل شده و می توانید هر گونه سوال خود را از آنها بپرسید، در کل این راهنمای خرید انواع تبلت برای دادن اطلاعات بیشتر به شما نوشته شده است.

ما از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

وب جو
Logo