همه چیز در مورد پاوربانک

بروز رسانی شده در 3 سال پیش

مقدمه

ازآنجایی که همیشه امکان دسترسی به شارژر و پریز برق وجود ندارد یا ممکن است افراد وقت زیادی، برای پر کردن شارژ گوشی خود نداشته باشند؛ آمار خرید پاوربانک رشدی روزافزون یافته است. اینکه هر فردی با توجه به نیاز و مورد استفاده اش از دستگاه هوشمند ، به چه پاوربانکی نیاز دارد؛ سوالی ست اساسی.علاوه بر این تنوع بالای دستگاه های پاوربانک ، این پرسش را پیش می آورد که محصول خریداری شده کارایی مورد نظر را دارا می باشد یا خیر؟ و آیا این قابلیت ها به گوشی صدمه می زند یا به آن کمک می نماید؟ سوالاتی که باعث سردرگمی اغلب خریداران می شود.

برای پاسخ به سوالات فوق و رفع هر مشکل احتمالی در مورد خرید پاوربانک مناسب ، با ما در وب جو همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با اصطلاحات تخصصی این محصول، ازچند نکته ساده و کاربردی جهت خرید پاور بانک مطلع شوید.

پاوربانک چیست؟

پاوربانک یک شارژر همیشه در دسترس است .وسیله ای که میتواند جریان الکتریکی را تا حدود زیادی در خود نگه دارد و قابلیت تامین انرژی مورد نیاز دستگاه هوشمند شما را دارد. پاوربانک ظاهری مانند یک باتری بزرگ دارد که به راحتی قابل حمل است و با اتصال یک کابل انرژی مورد نیاز را به دستگاه هوشمند شما منتقل می کند.

پاور بانک چه انواعی دارد؟

بر خلاف باور عموم که پاوربانک را مختص گوشی همراه می دانند، پاوربانک وسیله ای برای شارژ انواع دستگاه های هوشمندی همچون لپ تاپ و تبلت نیزمی باشد. پاور بانک ها در انواع مختلف در بازار موجود است که ویژگی های مختلفی و در عین حال عملکردی مشابه دارند. پاوربانک ها از نظر فناوری و کاربردی که دارند به انواع زیر تقسیم بندی می شوند:

  • پاوربانک مخصوص گوشی هوشمند و تبلت

پاوربانک مخصوص گوشی هوشمند وتبلت در ظرفیت های مختلف در وزن و اندازه های متفاوت در بازار موجود است که با ولتاژ و میزان جریان متناسب با این دستگاه ها طراحی شده اند و قدرت شارژ باتری تلفن همراه وتبلت را دارند. اکثر این پاور بانک ها 5 ولت ولتاژ دارند که برای لپتاپ قابل استفاده نیست.

  • پاور بانک مخصوص لپ‌تاپ

امروزه لپتاپ به جزء جدایی ناپذیر شغل وحرفه افراد زیادی در جامعه بدل شده است، لذا وجود یک پاوربانک با باتری حجیم و خروجی جریان و ولتاژ مناسب در سفرهای کاری ضروری ست. این پاوربانک ها بر اساس مشخصات سیستم با ولتاژ 16 تا 20 ولت کار می کنند.

  • پاور بانک‌های هوشمند

خروجی ولتاژ وجریان این نوع پاوربانک ها متناسب با نیاز باتری دستگاه هوشمند قابل تنظیم است . این دستگاه ها شدت جریان خروجی شناور دارند و متناسب با نوع دستگاه شدت جریان ایمنی را به آن منتقل می کنند و قادر به تامین شدت جریان مناسب باتری هستند.

  • پاور بانک سولار یا خورشیدی

این دستگاه های دوستدار طبیعت ، ازطریق انرژی خورشید شارژ می شوند .این پاوربانک ها برای افرادی که مدت زیادی از سفر خود را به برق شهری دسترسی ندارند مناسب است .با این پاوربانک درهر جایی که هستید نگران اتمام شارژ باتری خود نباشید.

ظرفیت پاور‌بانک

پاوربانک هم مثل هر باتری دیگری دارای ظرفیت مشخصی ست که با واحد میلی آمپر ساعت سنجیده می شود .در پاور بانک ها دو ظرفیت واقعی واسمی مطرح است. ظرفیت اولیه که روی پاوربانک ها مشخص شده ظرفیت اسمی آن می باشد؛ اما ظرفیت واقعی پاوربانک نشان می دهد که شما چند بار می توانید دستگاه خود را با پاورپوینت شارژ کنید .این نکته حائز اهمیت است که ظرفیت واقعی یک دستگاه پاوربانک همواره از ظرفیت اسمی آن کمتر است . شرکت های سازنده یکی از دلایل این موضوع را اتلاف انرژی می دانند.

ظرفیت پاور‌بانک

پاوربانک هم مثل هر باتری دیگری دارای ظرفیت مشخصی ست که با واحد میلی آمپر ساعت سنجیده می شود .در پاور بانک ها دو ظرفیت واقعی واسمی مطرح است. ظرفیت اولیه که روی پاوربانک ها مشخص شده ظرفیت اسمی آن می باشد؛ اما ظرفیت واقعی پاوربانک نشان می دهد که شما چند بار می توانید دستگاه خود را با پاورپوینت شارژ کنید .

این نکته حائز اهمیت است که ظرفیت واقعی یک دستگاه پاوربانک همواره از ظرفیت اسمی آن کمتر است . شرکت های سازنده یکی از دلایل این موضوع را اتلاف انرژی می دانند.

اصطلاحات پرکاربرد در ارتباط با پاور‌بانک

پیش از آنکه  برای خرید پاوربانک به بازار یا سایتی اینترنتی مراجعه می کنید نیاز خود را مشخص کنید. با آگاهی کامل و دانستن اصطلاحات رایج و در نظر گرفتن ابعاد مختلف نیازتان به سراغ خرید بروید .دانستن موارد زیر به شما در خرید پاوربانک مورد نظرتان کمک خواهد کرد

فناوری ساخت چه مفهومی دارد؟

به جنسی که باتری پاوربانک شما از آن ساخته شده است ؛ فناوری ساخت می گویند. باتری ها از قطعاتی هستند که زود فرسوده می شوند و نه تنها ظرفیت شان کاهش می یابد، بلکه ممکن است موجب خرابی دستگاه شوند یا در مواردی نشتی کنند و باعث انفجار شوند .

این فناوری در دو دسته بندی لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر قرار می گیرند. باتری لیتیوم یون دارای چگالی انرژی بالایی هستند. ولی باتری های لیتیوم پلیمر از قیمت بالاتر وکیفیت بیشتری برخوردار است. اگر از کسانی هستید که از پاوربانک زیاد استفاده می کنند به کیفیت باتری وطول عمر آن توجه زیادی داشته باشید .

شدت جریان ورودی و خروجی پورت پاوربانک چیست و چه کاربردی دارد؟

میزان جریانی که بین پاور بانک و دستگاه هوشمند به وجود می آید باید با نوع دستگاه هوشمند شما متناسب باشد . قبل از خرید مشخصات ورودی وخروجی شدت جریان را بررسی کنید تا پاوربانکی سازگار با دستگاه خود خریداری کنید.

درگاه‌ها یا پورت پاوربانک چیست؟

در پاوربانک دو درگاه یا پورت خروجی و ورودی داریم که به پورت های USB  شناخته می شوند. به پورتی که دستگاه هوشمند شما ازطریق آن از انرژی پاوربانک استفاده می کند پورت خروجی می گویند و در مقابل پورت ورودی درگاهی ست که ازطریق آن پاوربانک را شارژ می کنیم.

سرعت شارژ باتری دستگاه توسط پاوربانک

همه دوست دارند باتری دستگاه خود را هر چه سریع تر شارژ کنند. شدت جریان خروجی نسبتی مستقیم با سرعت شارژ پاوربانک دارد و بیشتر پاوربانک ها شذت خروجی یک آمپر را در اختیار کاربران قرار می دهند ولی پاوربانک های پیشرفته این میزان را به دو آمپر یا بیشتر رسانده اند. ضمنا اگر فناوری  پاوربانک از نوع شارژ سریع باشد به همین ترتیب با سرعت بیشتری دستگاه را شارژ می کند.

آیا ممکن است پاوربانک به باتری گوشی یا تبلت صدمه بزند؟

اصول ایمنی بر روی هر پاوربانک استاندارد و مطمئنی درج گردیده است . هر پاور بانک باید بتواند در مقابل ولتاژ بیش از حد نرمال یا بیش از حد شارژ شدن، شدت جریان بیش از اندازه ، گرما و اتصال کوتاه ایمن باشد.

سخن پایانی

پاوربانک نقش مهمی در شغل و کارهای روزمره شما دارد ،در این مقاله همکاران ما در سایت وب جو شما را با پاورپوینت و اصطلاحات وکاربرد آن آشنا کردند. پس به سراغ برندهای نام آشنا بروید که قطعا افزایش هزینه را برای شما در پی خواهد داشت . اما این محصولات با باتری های با کیفیتی که دارند عمر طولانی تری داشته و از بازده بالاتری نیز برخوردارند. توجه داشته باشید که محصول منتخب شما ، ضمانت وخدمات پس از فروش را نیزدارا باشد.

ما از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

وب جو
Logo